مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 10:502021-06-17اقتصادي

عملیات نجات 100 هکتار باغ زراعی در جغتای کلید خورد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: یک حلقه چاه برای تأمین نیاز باغات منطقه کمایستان حفر می شود که تا پایان برداشت محصول مشکلی برای تأمین آب وجود نداشته باشد.

- به گزارش، مرتضی محبی فر در جلسه شورای حفاظت منابع آب جغتای، به مشکل تأمین آب 100 هکتار از باغات زراعی کشاورزان کمایستان اشاره و اظهار کرد: ناتمام ماندن خط انتقال آب از سد کمایستان به این باغات سبب بروز این مشکل شده است.

وی با بیان این که مشکلات باغات زراعی کمایستان در دو سطح اضطرار و راهبردی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: در حال حاضر و با وجود بروز مشکل تأمین آب، وضعیت این باغات در سطح اضطرار قرار دارد.

جعفر جوادی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این جلسه با بیان این که شرکت های سهامی زراعی از اقسام نظام های بهره برداری از آب و خاک هستند، گفت: سیستم آبیاری قطره ای در سطح قابل توجهی در باغات زراعی جغتای اجرا شده که اگر این طرح با شکست مواجه شود بالغ بر 50 میلیارد تومان خسارت به بار می آورد.

وی با اشاره به مشکل تأمین آب باغات انگور و آلبالوی جغتای، اضافه کرد: در حال حاضر حدود 3 میلیارد تومان محصول انگور در خطر نابودی قرار دارد.

محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، دشت جوین را یکی از ظرفیت های بزرگ تأمین آب منطقه برشمرد و بیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات نجات 100 هکتار باغ زراعی در جغتای کلید خورد

عملیات نجات 100 هکتار باغ زراعی در جغتای کلید خورد